WelcomE To My PaGe
BloG Ini AdalaH Hasil Dari Hati
Terima Kasih Sudi Berkunjung, Harap Datang Lagi
Thankss
ENTER
BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, November 20, 2009

Jatuh Moto!!! (podeh yer la kaki nih)

Nasib2..
Musibah2..
jatuh moto la plak hri nih..
tak sangka betul..

erm..
nak tau citer dia..??
cmnih>>
mase aku nak blik keje tadi..
aku follow belakang bas,
aku nak lintas tak dapat,
coz jalan nak masuk ke kg. aku tuh kecik..
so aku follow r slow2..
hujan lak tuh, malas nak wat pasal..

follow punye follow,
sampai satu selekoh,
tibe2 bas slow,
aku pikir gak, takkan ade penumpang nak turun,
sedangkan kat kawasan tuh umah orang pun takde,
aku pun ketengah la sket,
rupe2nyer bas tu megelak dari kera yang tercedera kat tengah jalan tuh,
aku agak teperanjat la jugak kan,
so aku cube mengelak dari kera tuh,
aku elak punye elak,
tak sedar moto aku ke tepi jalan,
sampai termasuk dalam lumpur kat situh,
aku cube naik balik ke jalan raye..
erm.. nak tau ape jadi??
ape lagi kan, tayar dalam lumpur,
jatuh la weh..
berlaku dalam sekelip mate jeh..
tergolek2 aku kat atas rumput
(nasib baik atas rumput, kalau atas jalan raye, habis la jawabnyer..)
aku cube bangun, dan angkat semule moto perlahan2,
coz kaki aku terase pedih sket..
orang yang lalu kat ctuh berhenti..
nak tolong la kan.
sorang taye aku ade ape2 ke..
aku cakap takde ape2, cume kaki pedih..
mase tuh aku tgk..
sebelah badan aku dah penuh ngan lumpur.. huhuhu..
dorang tgk aku tak ape2 so dorang bla la kan..
(bagus org kg. nih)
so,aku start la balik moto,
nasib baik moto tak ape2,
walaupun terguling sekali..
huhuhuhu..
balik aku tgk betis aku ade luke, (sket jeh)
tapi pedih ooo.. ('kaw' punye)

mintak2 lepas nih,
tak jadi dah perkare cmnih,
kene hati2 la sket ngan kera2 tepi jalan tuh,
hari tuh dh langgar kera,
agaknyer ni balasan kera tuh kot.. (mengarut jeh..)
huhuhu..

pedih tul kaki nih,
nak plak mase nk mandi tadi..
huuuuuuuuuu...
(mengade je lebih, luke sket jer..)
huhuhuhu..

2 comments:

gurlceria berkata...

salam..tulah..len kali ati2 ckit..time2 hujan nie..tau2 jew lh..yg nk moto selalu jd mangsa...ape2 pun ckit jew kn..hehehhe

bionik berkata...

Salam.. Berangan la tuh bwk moto.. hehehehe hrmm... hati2 la len kali.. igt la org tsyg..
hahhahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...