WelcomE To My PaGe
BloG Ini AdalaH Hasil Dari Hati
Terima Kasih Sudi Berkunjung, Harap Datang Lagi
Thankss
ENTER
BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, Oktober 08, 2009

Kisah Di Sem 3 (sambungan 2)

Sambungan (post bawah)

Perubahan demi perubahan yang berlaku.. Yang paling kurasakan ketara ialah diriku sendiri, aku tak pasti orang lain sedar atau tak tapi yang pasti aku sedar akannya. Perangai ku sedikit berubah, biar pun jika dilihat memang tak nampak dengan mata kasar tetapi aku percaya pada perubahan pada diriku yang diberi Allah. Aku cuba untuk menjadi diriku sebagai insan yang lebih matang, insyaAllah aku percaya hasratku akan tercapai nanti. Aku berdoa pada Allah untuk itu.

Barulah aku tahu kenapa insan yang menyisihkanku dahulu berbuat begitu, rupanya kerana peragaiku.. Peragaiku tidak dapat diterima mereka. Aku faham tidak semua orang dapat terima kita seadanya, melainkan diri kita sendiri pandai untuk menyesuaikannya. Bagaimana keadaan ikan ketika berada dimulut kucing? pasti akan dimakan kucing. Betul tak? seperti pepatah mengatakan 'tinggal dikandang kambing mengembek, tinggal dikandang harimau mengaum'. Kini peragaiku sedikit berubah.

Alhamdulillah aku sudah diterima oleh mereka sedikit demi sedikit. Senang juga rasa hati, keperitan yang aku alami selama ini berakhir juga. Aku percaya pada kekuasaan Allah, pasti ada hikmah disebalik semua ini. Segala kepedihan yang aku alami selama ini dibalas oleh Allah dengan semua kebaikan yang aku terima sehingga sekarang. Aku cukup berharap agar semua yang berlalu itu tidak akan berulang lagi. Biarlah ia menjadi kenangan yang paling pahit dalam hidup aku.

Inilah kisah aku di sem 3 yang cukup meninggalkan kesan yang cukup dalam sehingga memahat tepat hatiku.

fa3gnola88(20:31,08oktober2009)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...