WelcomE To My PaGe
BloG Ini AdalaH Hasil Dari Hati
Terima Kasih Sudi Berkunjung, Harap Datang Lagi
Thankss
ENTER
BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, Oktober 24, 2009

Jiwa Tenang



Jiwa tetap tenang walau hati celaru dibuatnya,

Tiap kali aku bertanya kapada diri ini,

Kenapa sesuatu seperti ini terjadi kepada ku,

Apakah kesalahan ku,
Sampai begini Tuhan menguji aku…


Aku mengerti aku bukan insan yang cukup sempurna,

Tetapi pantaskah aku menerima ini semua,

Meraung dalam kepayahan,

Termenung dalam kebisingan,

Mencari dalam kegelapan,

Bicara dalam keriuhan.


Tetapi jiwa tetap tenang,

Aku cukup hairan kenapa aku begini,

Diri sudah terlalu letih,

Namun jiwa masih teguh bersabar,

Menanti harapan yang amat cerah,


Jiwa oh jiwa,

Kamu terlalu berbelas,

Cukuplah, ‘Enough! Enough!’

Kau akan tahu jua nanti,

Dunia ini tersangat kejam untuk dilalui.



fa3gnola88(12:44,24/10/2009)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...