Apa jadi dengan aku,
Bilalah duga ini mahu tamat,
Aku seakan tidak mampu lagi untuk bertahan lebih lama,
Sejauh mana aku kini dengan diriku yang dulu,
Aku pedih ketika ini,
Sakit sangat bagaikan tercucuk jarum yang halus lagi berbisa,
Aku letih menangis dalam hati,
Aku penat menjerit yang tiada berlagu,
Kemanakah tempat yang mampu aku jejaki,
untuk aku lesap dan tidak lagi berdepan dengan semua ini,
Biarpun lari tiada penyelesaian tetapi cukup buat aku lega dari sakit ini,
Tapi aku sudah tidak berdaya lagi,
Aku lelah, lelah dengan langkahku sendiri yang tidak serik untuk berlari,
sampai bila, sampai bila, sampai bila...
Isnin, April 05, 2010
Aku Sakit Lagi...
di reka oleh Fakhri Norman at 4/05/2010 07:01:00 PTG 0 comments
Labels: Luahan Ku
Rabu, Mac 24, 2010
Seperti Inikah Hidup Aku
Hari demi hari,
Aku rasakan seperti hilang sesuatu,
Ianya bagaikan sesuatu yang cukup berharga,
Apakah ia??
Tidak mungkin aku menjawabnya ketika ini,
Diriku semakin tenggelam dengan keadaan,
Jiwaku semakin lemas dengan suasana,
Akalku semakin padat dengan khayalan,
dan Nadiku semakin perlahan dengan bayu..
Dimanakah aku ketika ini,
Seperti tidak lagi pijak dibumi yang nyata,
Bergerak seperti angin yang kencang yang tiada halatuju,
Adakah perjalananku sudah tiada noktah,
Mungkinkah??
Tiada jawapan sedikitpun yang aku boleh berikan,
pudar dan terus lesap.. itukah sebenarnya hidup aku??
di reka oleh Fakhri Norman at 3/24/2010 06:41:00 PTG 0 comments
Labels: Luahan Ku
Khamis, Februari 18, 2010
Kesalnya Aku Mencintai Seseorang
di reka oleh Fakhri Norman at 2/18/2010 09:47:00 PTG 6 comments
Jumaat, Februari 05, 2010
Think about My Future..
di reka oleh Fakhri Norman at 2/05/2010 05:17:00 PTG 1 comments
Rabu, Februari 03, 2010
Today Is My BirthDay
hari ni befday aku..
aku pun tak tau apa aku rase..
cam kosong je.. xde yang special pun..
mgkin kerna umurku sudah mningkt,
so skrg aku rase mcm hari jadi org tua..
day with nothing!!
tahun lepas aku dpt jam tgn..
thun ni kosong.. tp
aku tak harapkan pun hadiah or ape2 dri sesiapa..
just i'm glad if ade org yang hargai befday aku..
itu jer..
ermmmm....
di reka oleh Fakhri Norman at 2/03/2010 07:54:00 PTG 3 comments
Ahad, Januari 24, 2010
Entri Ku adalah yang Biasa
erm..
aku tak tau nak masukkan entri ape dalam blog nih,
selalunye aku masukkan entri semacam akan diari,
idea kureng nak masukkan entri yang best2..
takpe2.. nanti bile kepala aku ni dah penuh dengan idea,
aku akan post entri yang paling best untuk pembaca blog aku..
so, untuk minggu ni aku agak preasure skit..
kepala ni seakan terbeban, biar pun belajar baru permulaan buat mase nih..
aku pening jadi wakil kelas ni (monitor)..
tetibe je sem ni ramai giler student masuk kelas aku..
bertambahlah kuantiti manusia dalam kelas aku tuh..
aku serabut tul nak uruskan diorang tuh,
macam2 karenah.. aku tahan, aku tahan dan aku terus bertahan..
pastu plak paper sem ni mmg killer la.. risau tul aku..
dah la aku amik muet.., macam tak yakin je aku..
whatever la..
ape2 pun itu sume masa depan aku..
ni satu lagi yg betul2 serabut kan aku..
jadi penjaga rumah sewa aku nih..
aku bknnyer pandai sgt bab2 mcm ni..
diorang ni macam budak kecik,
cakap lain buat lain..
aku risau tul kalu tuan rumah ni tau macamane keadaan rumah ni..
tunggang langang.. dorg buat sepah malas tul nak mgemas..
yang sikit2 sepah lame2 lagi la btambah..
erm.. entah la dorg ni.. macamane la kalu berbini nanti,
confirm bini patah pinggang kemas rumah..
aku tak tau la kalu 2 or 3 bulan lagi keadaan umah ni camne..
what ever la.. yang penting aku nak study..
so harap2 xde ape2 yang manganggu aku nanti..
masalah yang datang harap aku dapat atasi..
InsyaAllah.. AMIN
di reka oleh Fakhri Norman at 1/24/2010 11:14:00 PG 0 comments
Rabu, Januari 20, 2010
What My 'AzAm' 4 tHis yEaR..??
what ever is..
aku pun tak pasti ape azam aku tahun ni..
dalam kepala nih macam2 tgh fikir ape la azam aku...
tapi aku tak pasti nak tulis ke tak..
sbb aku rase mcm tak logik je.. haha..
yang logik pun aku rase mcm tak yakin je..
teruk gak la aku rase perjalanan aku sepanjang 2010 nih..
liku2 hidup tahun ni mesti lbih mencabar dri last year..
what ever is..
aku try the best to be a real person..
more responsibility in my life..
bcoz last year, i refuse about myself ever..
nak take care my family..
my family adlah segalanya in my life..
what ever is..
aku tetap aku..
susah nak ubah bile dah sebati 'who really i am..?'
byk azam yang terpendam but i won't let it go first..
slow2 biar dia menjadi yang terbaik..
di reka oleh Fakhri Norman at 1/20/2010 10:25:00 PG 0 comments
Selasa, Januari 12, 2010
Alhamdulillah...
di reka oleh Fakhri Norman at 1/12/2010 10:14:00 PTG 0 comments
Khamis, Disember 17, 2009
Gol Sejarah 20 Tahun Tanah Air
Alhamdulillah,
Penungguan selama 20 tahun berbaloi,
Malaysia mengambil masa yang agak lama untuk merebut pingat emas di Sukan Sea.
Pada pengakhiran Tahun Islam 1430 dan Tahun Masihi 2009,
Malaysia bangkit dengan kejuaraan mengalahkan Vietnam.
1 - 0
Walaupun ramai yang mengatakan itu hanyalah gol nasib,
Namun kejuaraan itu cukup membuat ramai rakyat Malaysia berbangga dengan pasukan bola sepak Tanah Air.
Dan bagi pasukan bola sepak itu sendiri, ini adalah lembaran baru dalam arena bola sepak tanah air,
sekaligus membuka ruang bagi pasukan Malaysia menaikkan nama Tanah Air dengan kejuaraan yang dikecapi pada masa akan datang.
Usaha Coach pasukan Malaysia, K.Rajagopal tidak sia2 kerana pasukan beliau menjuarai pingat emas bola sepak di Sukan Sea.
Pasukan Malaysia juara di tempat orang itu adalah salah satu kebanggan bagi negara.
Walaupun penyokong Malaysia hanya 10 peratus berbanding penyokong Vietnam, namun kegigihan pasukan Malaysia tidak luntur.
Harapan bagi rakyat Tanah Air menjadi kenyataan.
Harap bagi masa akan datang banyak lagi kejuaraan yang akan dikecapi oleh Malaysia, bukan sahaja dalam arena bola sepak tetapi dalam semua kejohanan dunia.. InsyaAllah..
di reka oleh Fakhri Norman at 12/17/2009 09:59:00 PTG 1 comments







